פעילות ״ישראל ביתנו״ שנת תשע״ד

פעילות ״ישראל ביתנו״ שנת תשע״ד

חברות וחברי ״ישראל ביתנו״,
השנה האחרונה, שנת תשע״ד, עמדה בסימן מה שקרה דווקא בסופה וזהו כמובן מבצע ״צוק איתן״.

החמאס הוכה במהלך המבצע מכה קשה, בזכות חיילי צה״ל שנלחמו בגבורה וש-67 מהם אף שילמו על-כך בחייהם (ואנו זוכרים גם את חמשת האזרחים ההרוגים), אך לצערנו עמדתנו שיש להמשיך ולפעול עד למיטוט שלטון החמאס בעזה לא התקבלה. אנחנו נמשיך לפעול, בכל דרך, בקבינט בממשלה ובכנסת, שאזרחי ישראל, בדרום, בצפון ובמרכז, יזכו לביטחון שהם ראויים לו.

במהלך השנה חזרתי למשרד החוץ והמשכנו בפעילות החשובה של חיזוק הקשרים המדיניים של ישראל עם מדינות העולם. תוצאותיה של פעילות זו באו לידי ביטוי במהלך מבצע "צוק איתן" כאשר ישראל זכתה לאשראי מדיני רחב שאפשר לה להמשיך את הפעילות הצבאית נגד חמאס בעזה לאורך תקופה ממושכת וללא שפורסמה החלטה של מועצת הביטחון של האו״ם נגד ישראל. במהלך ימי המבצע ביקרו בישראל ראשי מדינות ושרי חוץ רבים שאת חלקם אף לקחתי יחד עימי לסיורים בדרום על-מנת שיוכלו לראות מקרוב את האיומים שעימם מתמודדים אזרחי ישראל ולקבל תמונה ברורה ונכונה יותר של המצב. נציגויות ישראל הפזורות בעולם פעלו לאורך כל המבצע וממשיכות גם עכשיו בעבודה המדינית ובעבודת ההסברה על פעילותו המוצדקת של צה"ל נגד הטרור בעזה.

עבודה דיפלומטית מאומצת הביאה גם לכך שבמהלך השנה האחרונה הצטרפה ישראל למספר גופים וארגונים בינלאומיים וביניהם כחברה מלאה בארגון האירופי למחקר גרעיני (CERN), בקבוצת ההתייעצויות המערבית במועצה לזכויות האדם בג'נבה (WEOG), קבוצת ההתייעצויות המערביות שאינן חברות באיחוד האירופי (JUSCANZ), הצטרפות לקבוצת ההתייעצויות המערבית (IMEC) שבארגון העבודה העולמי (ILO) וחברות בארגון היוקרתי והמוביל בעולם במאבק לאיסור הלבנת הון ומימון הטרור (FTAF). בנוסף, נציגויות חדשות נפתחו וייפתחו בתקופה הקרובה, בין היתר קונסוליה בצ'נגדו שבסין ושגרירויות בליטא ובפרגוואי.

השנה סיימנו גם את השותפות הפרלמנטארית עם הליכוד וחזרנו לפעול בממשלה ובכנסת כסיעה עצמאית. הסקרים שהתפרסמו מאז ובהם אנו זוכים בין 12-17 מנדטים מוכיחים כי ״ישראל ביתנו״ זוכה לתמיכה רחבה בציבור ושגם לאחר הבחירות הבאות יהיה לנו תפקיד מכריע בהרכבת הממשלה. גם הבחירות המקומיות שהתקיימו בתחילת השנה ובהם זכו מועמדינו בערים ובמועצות השונות לניצחונות נאים, הדגישו את החיבור החזק של ״ישראל ביתנו״ לשטח.

גם בשנת תשע״ה אנו נמשיך לפעול לחיזוקה של מדינת ישראל בביטחון, בהתיישבות, בחינוך, בעלייה ובקליטה ובמדיניות כלכלית- חברתית נכונה וצודקת.

שתהיה לכולנו ולכל עם ישראל שנה טובה

שלכם,
אביגדור ליברמן
שר החוץ ויו״ר ״ישראל ביתנו״

 

 

 

שר החקלאות - יאיר שמיר

- במסגרת המאמצים לחיזוק ההתיישבות בנגב, בגליל ובגולן, אישר משרד החקלאות תוספת של כ- 750 נחלות חדשות לתושבים ברמת הגולן.

- תוכנית 'דיפלומטיה חקלאית' במסגרתה פתח משרד החקלאות שווקים לייצוא חקלאי למדינות המזרח הרחוק, אפריקה ואמריקה הלטינית והרחבת פרויקט ההשתלמויות בישראל של חקלאים ממדינות אלו וממדינות מתפתחות נוספות.

- השר שמיר קידם פתרונות מימון לחקלאות בישראל ע"י קבלת הלוואות נוחות בערבות המדינה והקמת קו אשראי לחקלאים בשיתוף המגזר העסקי.

 

שר התיירות – עוזי לנדאו

- השקת הקמפיין הלאומי "דווקא עכשיו – חופשה בישראל" בזמן מבצע "צוק איתן". הקמפיין העלה את חשיבותה של תיירות הפנים, קרא לאזרחי ישראל לצאת לנופש והניע את הכלכלה הישראלית באחד הזמנים הקשים ביותר בשנים האחרונות. במקביל, קידם שר התיירות החלטת ממשלה לתשלומי פיצויים וחבילת סיוע לענף התיירות ולעסקים שנפגעו במבצע "צוק איתן".

 

- עשרות מלונות נחנכו ע"י השר בתקופה האחרונה בזכות מענקי השקעה אותם מעניק משרד התיירות למלונות חדשים ולמלונות קיימים הזוכים לתמריצים כספיים למטרת שיפוץ וחידוש בתי המלון.

- דגש מיוחד בהשקעות, קידום פרויקטים ותקציבים הושם על ערי התיירות בפריפריה. ערים כדוגמת טבריה, עכו וקצרין זוכות להשקעה תקציבית רחבה לפיתוח התשתיות התיירותיות ולמיתוגן כערי תיירות מובילות.

 

השר לביטחון פנים – יצחק אהרונוביץ

- השיטור העירוני ופרויקט 'עיר ללא אלימות' ממשיכים בהתפרסות ארצית ופועלים כיום בלמעלה ל- 160ערים בישראל כאשר שמונה רשויות חדשות מצטרפות בשנת 2014 ובהן, קריית גת, אשקלון, בת ים, טבריה, חדרה, קריית- ביאליק ופתח תקווה. במהלך שנת 2015 ייכללו 15 ערים נוספות בשני המיזמים.

- במסגרת פרויקט משותף של המשרד לביטחון פנים ומשרד הקליטה, גויסו במהלך שנת 2014 כ- 70 שוטרים עולים לשורות המשטרה.

- הגדלת התקנים וגיוסם של כ- 280 סוהרים חדשים בשנת 2014 לשירות בתי הסוהר ותוספת של כ-130 תקנים לשוטרים שיתגברו את מערך השיטור בדרום תל- אביב.

 

שרת העלייה והקליטה – סופה לנדבר

- שרת הקליטה שמה דגש מיוחד על נושא התעסוקה בקרב העולים ורק לאחרונה נפתחו 17 מרכזי תעסוקה לעולים חדשים המופעלים בהנחיית המשרד. ליריד התעסוקה שהתקיים בזמן מבצע "צוק איתן", בחסות משרד הקליטה, ובו לקחו חלק כ- 40 חברות מהמובילות במשק הישראלי, הגיעו כ-3000 משתתפים והוצעו בו לפחות 1500 משרות חדשות.

- בתחום היזמות העסקית לעולים מינף משרד הקליטה קרן סיוע להלוואות המגיעה ל- 50 מיליון ₪. עולה המבקש סיוע כספי לפתיחת עסק זכאי בנוסף להלוואה של כ- 250,000 ₪, גם לליווי וייעוץ מקצועי הניתנים לו ללא כל עלות.
יו"ר הוועדה לזכויות הילד - ח"כ אורלי לוי- אבקסיס

- ח"כ לוי- אבקסיס מקדמת הצעת חוק לסיוע בשכר דירה לזכאים לדיור ציבורי שעדיין לא נמצאה עבורם דירה. חוק זה צפוי לסייע משמעותית לאלפי משפחות בישראל וליחידים הממתינים לדירה ציבורית ושנאלצים להתמודד בקושי רב עם מחירי השכירות הגבוהים בשוק החופשי. הצעת החוק צפויה לעבור במליאת הכנסת בחודשים הקרובים.

- קידום מרחב אינטרנטי בטוח לילדים ומאבק בבריונות ברשת – במושב החולף הגיעה ח"כ לוי- אבקסיס להסכמה עם משרד התקשורת על קידום החוק לסינון אתרים פוגעניים במסגרתו יחויבו ספקיות האינטרנט ליידע את הלקוחות על האפשרות לקבל תוכנת חינם לסינון אתרים פוגעניים.

סגנית שר הפנים – פאינה קירשנבאום

- סגנית השר קירשנבאום מקדמת בכנסת, יחד עם שאר חברי הסיעה, את 'חוקי זועבי' המציעים לשלול את אזרחותה וסילוקה מהכנסת של חנין זועבי, ובנוסף שתי הצעות חוק שיאפשרו את שלילת אזרחותם וכהונתם של חברי כנסת התומכים בארגוני טרור ומדינות אויב בזמן מלחמה.

- 'חוק צוהר' ופתיחת אזורי הרישום לנישואים אותו קידמה סגנית השר בכנסת ה- 18, עבר בקריאה שלישית ונכנס לספר החוקים בישראל. החוק קובע שכל זוג יוכל להירשם לנישואים בכל רבנות בארץ ללא קשר למקום מגוריו. חוק זה מקל בצורה משמעותית על זוגות רבים המבקשים להינשא ונתקלים לעיתים קרובות ברבנים בערי מגוריהם המחמירים עימם ללא כל סיבה. בזכות 'חוק צוהר' כל זוג יכול להירשם בעיר ובמקום שנוח לו.

 

יו"ר ועדת החוקה – ח"כ דוד רותם

- ח"כ רותם הגיש וקידם מטעם הסיעה את החוק לשינוי שיטת הממשל הקובע להגדיל את אחוז החסימה בבחירות הבאות ובכך להקטין את מספר הסיעות בכנסת על מנת לאפשר יכולת משילות ראויה וייצוב המערכת הפוליטית בישראל. החוק קובע בנוסף כי בכל ממשלה עתידית מספר השרים בממשלה לא יעלה על שמונה- עשר ומספר סגני השרים יהיה ארבעה בלבד.

- ח"כ רותם הגיש הצעת חוק הקובעת כי יש לשלול אזרחות ותושבות קבע של אדם שהשתתף או לקח חלק בפעילות חבלנית.

 

יו"ר סיעת "ישראל ביתנו" – ח"כ רוברט אילטוב

- ח"כ אילטוב העביר את החוק לעידוד קליטת חיילים משוחררים במקצועות ההנדסה, הטכנולוגיה והמדעים. חוק זה מעודד חיילים משוחררים, באמצעות הקרן המיועדת לכך, להשתלב בתעשיות הייטק ותעשיות עתירות ידע אחרות ובכך לתרום תרומה משמעותית לפיתוחו של המשק הישראלי.

- ח"כ אילטוב היה בין היוזמים של חוק הביטוח הלאומי הקובע כי יש לשלול כל קצבת גמלאות מאדם שנדון למאסר בגין עבירה על רקע לאומני, עבר בקריאה שלישית ובעצם משלים את החוק שהעבירה "ישראל ביתנו" בקדנציה הקודמת.

 

ח"כ חמד עמאר

- ח"כ עמאר, נציג העדה הדרוזית היחידי כיום בכנסת ישראל, פעל לקידום ואישור ההחלטה להקמת ישוב דרוזי חדש בישראל. תקצוב היישוב החדש והקצאת הקרקעות ייעשו בשיתוף ובתמיכת החטיבה להתיישבות.

- ח"כ עמאר הקים ועומד בראשן של שתי שדולות בכנסת . השדולה לקידום זכויות האוכלוסייה הדרוזית והצ'רקסית בישראל והשדולה למאבק בתאונות הדרכים.

 

ח"כ שמעון אוחיון

- במסגרת המאבק באנטישמיות הגיש ח"כ אוחיון מספר הצעות חוק ובראשן הצעת חוק "לאיסור השימוש בסמלים וכינויים נאציים" שעברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

- הקמת השדולה לקידום השפה העברית והצעת החוק לשימור התרבות היהודית והאופי הייחודי של מדינת ישראל.

- ח"כ אוחיון הגיש תיקון לחוק החינוך הממלכתי שמטרתו חינוך וחיזוק הערך של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי וזאת על מנת למנוע כל ניסיון לשנות את זהותה של מדינת ישראל.

 

ח"כ אלכס מילר חזר לפני זמן קצר לכהן בכנסת ויהיה חבר בועדת הכספים, ועדת העלייה והקליטה ובוועדה לביקורת המדינה.

 

הרשמה לרשימת תפוצה